Dans

Muziek

Dansvoorstellingen

DansvoorstellingenDanseducatieFoto's

Dans is spel van lichaam, energie en ritme. Er is een voortdurende wisselwerking tussen de taal van de dans en de ervaring van het dagelijks leven, tussen intimiteit of contact en formaliteit. Spelend met de vormen van dans, spelend met de vormen van meer alledaagse beweging, worden nieuwe belevingen en betekenissen van het lichaam gevonden en, in hun kwetsbaarheid, over het voetlicht gebracht.

Dansvoorstellingen

"Tangomesser"," De Draad van Ariadne"," Mercure Rouge". In de dansvoorstellingen worden onderwerpen aangesneden als "macht en beleving","lust en anonimiteit"," perversiteit en spel". Studie van een dansvorm en -ritme (zoals tango, of poses en beweging van modellen, of lopen en alledaagse beweging) wordt zo ingezet in choreografie en improvisatie, dat er juist in de gebondenheid, iets nieuws en levendigs aan het licht komt.

Danseducatie

Aino Merits geeft danscursussen en -workshops op basis van klassieke dans, moderne dans en jazz dans. Veelal wordt er ook vanuit deze welomschreven technieken en choreografische principes gewerkt. Maar er wordt ook met groepen dans gemaakt vanuit meer alledaagse beweging: daarin met elkaar een dansgevoel vinden. Wat ook voor dansvak er wordt gegeven, swing, ritme en timing staan centraal als voorwaarde voor het gebeurteniskarakter van dans. Cursussen of workshops worden als mogelijk afgerond met een presentatie.

Vanuit de ervaring in eigen voorstellingen en gemaakte amateurdansvoorstellingen, doet de stichting ook dans coaching, begeleiding in het maken van choreografie, ondersteuning om het maakproces aan te scherpen en vooruit te brengen.

Tango Messer

Spitsuur in Caïro